понеделник, 21 октомври 2019 г.

Нашите неизбежни и задължителни за поставяне въпроси, г-жо Началник на РУО-Пловдив и г-н Министър на образованието!


До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО – Пловдив
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До доц. д-р Диана Ковачева, омбудсман на Република България
ДО ВСИЧКИ МЕДИИ


ПИТАНЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

Уважаема госпожо Началник,
Уважаеми господин Министър,
Уважаема госпожо Омбудсман на Република България

С удивление прочетохме тия дни на страницата на РУО-Пловдив ето това мило съобщение:

 Дата на публикуване:17.10.2019г.
Кратък текст на новината:

ПЪРВИ НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА УЧИТЕЛИ „ИНОВАТОРИ В ОБРАЗОВАНИЕТО“ НА ТЕМА „ЗА УЧИТЕЛИТЕ, КОИТО ВДЪХНОВЯВАТ“

Съдържание на новината:

ПЪРВИ НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА УЧИТЕЛИ „ИНОВАТОРИ В ОБРАЗОВАНИЕТО“ НА ТЕМА „ЗА УЧИТЕЛИТЕ, КОИТО ВДЪХНОВЯВАТ“
Националният конкурс се организира от Министерството на образованието и науката.
Целите на конкурса са:
  • Да се стимулират и подкрепят учителите, за които работата е мисия, които са креативни, въодушевяват младите хора за постижения, творят, създават култура за иновации, реализират идеи и са лидери на промяната.
  • Да получат признание и възможност за популяризиране на опита си учители и директори, които са променили чрез своята ежедневна работа, мислене, отношение и ценности, нагласите за учене, постиженията, провокирали са любознателността на своите ученици и са им създали условия за нови житейски и професионални перспективи.
Повече информация и условията за участие ща намерите на следния линк

Публикувано от:
КРЪСТАНОВА, АНТОАНЕТА
Старши експерт по обществени науки, гражданско образование и религия


В тази връзка необходимо ни се налага да попитаме, да зададем следните неизбежни въпроси:

1.) Публикувалата тази обява г-жа Антоанета Кръстанова има неоспорими заслуги по екзекутирането на един преподавател по философия от Пловдив, който по наше убеждение има всички качества да участва в обявения конкурс, става дума за екзекутирането (опраскването, уволнението по безпрецедентно грозен и възмутителен начин, а след това и остракирането му от системата на образованието в град Пловдив) на г-н Ангел Грънчаров, титулярния учител по философия и гражданско образование в пловдивската ПГЕЕ „ТЕТ Ленин”; та в тази връзка питаме: как в съзнанието на многоуважаемата г-жа Кръстанова се свързват тия две (напълно несъвместими по естеството си!) нейни роли, а именно на реална, фактическа екзекуторка на учители, които са способни да вдъхновяват учениците, и в същото време на ръководителка на кампания по признаването на същите тия вдъхновяващи учители с неоспоримо чиста, възвишена, идеалистична духовна мисия?

2.) Тази тежка раздвоеност на съзнанието на г-жа Кръстанова как й се отразява на всекидневното поведение и също така на здравословното състояние, понеже ний смятаме, че г-жа Кръстанова би следвало да страда (поне нощем) от страшни терзания на съвестта; интересно ни е с какви средства тя успява да заглуши гласа на съвестта?

3.) Дали г-жа Кръстанова е склонна (стига да е логична и последователна) да предложи за вдъхновяваща директорка-мисионерка тъкмо директорката на упомената гимназия, носеща все още (в съзнанието на пловдивчани) името „ТЕТ Ленин”, което, както и да го погледнем, само по себе си е добра илюстрация за тъй напредничавите възгледи на двете основни екзекуторки на този същия учител по философия (подложен на невиждани репресии именно от тези две ръководителки на пловдивското образование, които в момента, в пълно противоречие с практиката си, се представят за толкова горещи почитателки и на творческия порив, и на иновациите, и на свободата на обучението и пр., т.е. на същите тия неща, заради които екзекутираха г-н Грънчаров така наскоро)?!

4.) Кога г-жа Кръстанова и г-жа Анастасова, двете екзекуторки на учителя по философия Грънчаров, са били честни и кога лицемерят: когато в негово лице громяха „некадърника”, „изедника” и „народния враг”, застрашил тъй удобното им статукво, или сега, когато се представят за тъй горещи поклоннички на учителите с духовна мисия, към които г-н Грънчаров несъмнено принадлежи?

5.) Как Вие, многоуважаема г-жо Киркова, се отнасяте към моралните качества на тези две видни административни ръководителки на пловдивското образование? По Вашата меродавна преценка такъв морал съвместим ли ес тяхната ръководна функция в образованието именно във времената, в които живеем, а именно във времена на промени, на реална, на практическа демократизация, на либерализиране на отношенията, т.е. все на неща, срещу които тези същите две ръководителки в последните години на дело показаха не само скритата си неприязън, но и напълно неприкритата си с нищо омраза?

6.) В светлината на казаното дали не следва, ако двете ръководящи госпожи не са все още прекалено неискрени, те самите да се покаят за стореното спрямо г-н Грънчаров, да си посипят главите с пепел, да му се извинят за причинените му страдания и морални щети, да възмездят на съвсем доброволна основа ущърба, който му причиниха в заслепението си, а в крайна сметка с оглед да се самореабилитират поне малко сами да предложат г-н Грънчаров за участие в курирания от тях конкурс за вдъхновяващи учители със същинска духовна мисия, т.е. да спомогнат за негово признание, за заслужената оценка на труда и на постиженията му? Защото в противен случай стореното от тях двете ще продължи не само да бъде пример за крещяща несправедливост, но и скандал, който навеки ще позори не само пловдивското, но и българското образование като цяло.

Ще се радваме да прочетем в най-скоро Вашите съвсем откровени отговори на нашите тъй неизбежни и задължителни за поставяне въпроси, уважаема г-жо Началник на РУО-Пловдив – и уважаеми господин Министър!

Ще ни бъде приятно също така да разберем как (в духа на модерните времена, в които живеем) са реагирали на нашите въпроси самите две видни тъй иновативно и творчески мислещи и най-вече действащи властващи администраторки, за нас тяхната самокритика ще бъде знак, че те преживяват все пак известен душевен поврат към доброто, който не е израз на все същата жизнена стратегия на мимикрията, а е нещо като субстанциално обусловен скок в… нищото (защото всичко онова, срещу което те така всеотдайно се бореха в последните години, сега все по-уверено получава признание даже от самото МОН, на което тия две страдалки все още служат!).

19 окт. 2019 г.

С УВАЖЕНИЕ: (Николай Димов, упълномощен от групата на
небезразличните граждани да
води кореспонденцията с институциите)

1 коментар:

  1. "В светлината на казаното дали не следва, ако двете ръководещи госпожи не са все още прекалено неискрени, те самите да се покаят за стореното спрямо г-н Грънчаров, да си посипят главите с пепел, да му се извинят за причинените му страдания и морални щети, да възмездят на съвсем доброволна основа ущърба, който му причиниха в заслепението си, а в крайна сметка с оглед да се самореабилитират...."

    Думата "заслепение" да уточня. Според мен двете, директорка и инспекторка, са били по- скоро неосведомени и некомпетентни. Как така да не различат учител новатор от останалите, как така да не отчитат постиженията му? Те явно не са разбирали какво прави учителя Ангел Грънчаров, другият вариант е да са разбрали и да не са пожелали да признаят публично неговите заслуги. И двата варианта говорят лошо за тях. На тези заемани от тях длъжности са длъжни да преценяват правилно заслугите и да дават път на учителя новатор. Да решат да се правят на неразбрали е липса на морал. А като прибавим техните задружни усилия да го обявят за некадърен и да го уволнят си е направо съзнателно престъпление. Заслепени е твърде ласкателна дума за случая. Не смятам изобщо, че са се объркали. Смятам, че не разбират от работата, с която са се натоварили. И сега, какво? Обявява се конкурс за учители като Грънчаров? С какви очи инспекторката си слага името под обявата? Тя не е инициатор на конкурса, инициатор е МОН. Същото министерство, към което господин Грънчаров изпрати своите жалби, протести, искания за справедливост. Сега следващия въпрос е: как така и в МОН не разпознаха учителя новатор? Ако са го разпознали, защо не направиха нужното да го реабилитират? Как МОН не разпознава и не защитава учителите новатори? Ами то учениците го разпознават като такъв, читателите на блога му и слушателите на водените от него емисии по телевизията го разпознават, негови колеги, които не са философи го разпознават, а тези, които не го разпознават са управляващите в образованието! Същите, които организират конкурс, ще излъчат някой свой човек подмазвач за победител във въпросния конкурс. Конкурс, в който ще участват протежета..., Но който с нищо няма да помогне на образованието и на учащите се. Поредното мероприятие.

    Докога ще живеем в този фалш, Господин Министър? Вие също няма да сте този, който ще оправи образованието, с хората, които по 50 години си живеят необезпокоявани по веригата надолу, и да искате, няма да го оправите! Какво следва от това, оставяме на вас да си дадете ясна сметка!

    Мария Василева, от Общността на небезразличните граждани

    ОтговорИзтриване

ЖИВОТВОРНО И СПАСИТЕЛНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ, СПОСОБНО ДА ПОМОГНЕ ЗА ВЪЗРАЖДАНЕТО НА АГОНИЗИРАЩАТА БЪЛГАРСКА ДЕМОКРАЦИЯ

ДО ВСИЧКИ ПОЛИТИЧЕСКИ ПАРТИИ И КОАЛИЦИИ , имащи обществено влияние в свидното ни отечество ДО ВСИЧКИ МЕДИИ   ЖИВОТВОРНО И СПАСИТЕЛНО ПРЕ...